Distance education in the New High School

the commodification of education for impoverished youth

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24933/horizontes.v42i1.1800

Keywords:

Educação a Distância, Novo Ensino Médio, Circulação do Capital, Educação Básica Pública

Abstract

This work aims to verify the implementation of Distance Education in the curriculum of the "New High School" in Brazilian states. The research relied on documentary and bibliographic sources to analyze the process of regulation and implementation of proposals in the style of Distance Education at this stage of Basic Education. It is concluded that the counter-reform of High School converted the principle of the "right to education" in favor of intensifying the circulation of capital and the entrepreneurialization of Public Basic Education by promoting the allowance of Distance Education supported by the increase in digital technologies as a tool for democratizing access to education.

Keywords: Distance Education. New High School. Circulation of capital. Public Basic Education.

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Author Biographies

Gedeli Ferrazzo, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Rondônia - IFRO

Mestrado em Educação pela Universidade Federal de Rondônia e doutoranda no PPGE da Universidade Estadual de Campinas. É professora de filosofia do Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Rondônia. 

Mara Regina Martins Jacomeli, Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP

Doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas. É professora da Universidade Estadual de Campinas na Faculdade de Educação. 

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Published

2024-11-14

How to Cite

Ferrazzo, G., & Martins Jacomeli, M. R. . (2024). Distance education in the New High School: the commodification of education for impoverished youth. Horizontes, 42(1), e023144. https://doi.org/10.24933/horizontes.v42i1.1800

Issue

Section

Seção Temática: Os reformadores empresariais da educação e o ensino de Ciências Sociais e Humanas: uma discussão a partir da Pedagogia Histórico-Crítica