The sociology of education as the history of the present: fabrication, difference and abjection
DOI:
https://doi.org/10.24933/horizontes.v37i0.817Abstract
The paper explores the fabrications of human kinds in pedagogical research. It examines the social and psychological sciences of education as producing independent spaces for the study of people in order to act on them and as a cultural thesis for people to act for themselves. Further, it explores the principles generated about who the child is and should be. It is argued that the making of human kinds embodies particular historically generated modes of representing the possibilities of life; and these modes function to divide, differentiate and abject particular qualities of people and populations into unlivable spaces. This comparativeness produces inequality as it strives for equality. The analysis engages educational studies in a conversation with history, philosophy, political and cultural studies that draw on particular European studies brought into the US to challenge its philosophical, analytical and social/psychological traditions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a) Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal, desde que através do link da Horizontes) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
d) O trabalho para submissão deve ser acompanhado por uma carta escaneada assinada por todos os autores, informando que o trabalho não foi enviado para nenhum outro periódico e que acatam as normas contidas nas Diretrizes da Horizontes.