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A study of the implementation of a Mathematics written test in phases in Elementary School

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24933/horizontes.v42i1.1724

Abstract

This article presents the results of part of a research conducted in Elementary School through the implementation of an alternative assessment tool, called the written test in phases, from the perspective of assessment as an investigation practice and a learning opportunity. In this tool, students had the chance to solve 5 math questions across 5 phases, also benefiting from the teacher's interventions. The written productions of a student were analyzed, highlighting the significance of the teacher's interventions.

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Author Biographies

Gabriel dos Santos e Silva, Universidade Federal do Paraná - UFPR

Doutor em Ensino de Ciências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Mestre em Ensino de Ciências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Licenciado em Matemática pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Docente do Departamento de Matemática da Universidade Federal do Paraná (UFPR) e do Programa de Pós Graduação em Educação em Ciências e em Matemática (PPGECM). Vice-coordenador do GEPEMA - Grupo de Estudo e Pesquisa em Educação Matemática e Avaliação.

Jessica Aparecida Borssoi Zanquim, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Possui graduação em Matemática pela Universidade Estadual de Londrina (2022). É Mestranda no Programa de Ensino de Ciências e Educação Matemática na UEL (PECEM-UEL). 

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Published

2024-05-28

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How to Cite

Silva, G. dos S. e, & Zanquim, J. A. B. (2024). A study of the implementation of a Mathematics written test in phases in Elementary School. Horizontes, 42(1), e023076 . https://doi.org/10.24933/horizontes.v42i1.1724

Issue

Section

Seção Temática: Avaliação educacional: velhos embates, novas disputas