A inserção curricular da extensão:

experiência no ensino superior em saúde

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24933/horizontes.v42i1.1766

Abstract

This study aims to report an experience of curricular insertion of extension in the Public Health course at a public university in the center-west of Brazil, using the Eight methodology for didactic-pedagogical organization. The methodology was adapted to the context of three distinct disciplines. It was noticed that there was student protagonism, the subjects became very dynamic, there were significant deliveries to partner institutions and the production of scientific articles by undergraduate students. It was reflected that the Eight methodology demands a lot from the teacher, both in planning and monitoring activities, however, it proved to be a strategy with the potential to facilitate the curricular insertion of the extension.

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Author Biographies

Thaís Branquinho Oliveira Fragelli, Universidade de Brasília - UnB

Doutora em Ciências da Saúde, pela Universidade de Brasília, mestre em Psicologia Social, do Trabalho e das Organizações pela mesma universidade, especialista em Neuroaprendizagem pelo Centro Universitário de Maringá. Professora da Faculdade de Ciências da Saúde na Universidade de Brasília.

Isabella Araújo Alves de Lima, Universidade de Brasília - UnB

Graduanda em Engenharia Florestal pela Universidade de Brasília (UnB). 

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Published

2024-06-11

How to Cite

Branquinho Oliveira Fragelli, T., & Araújo Alves de Lima, I. (2024). A inserção curricular da extensão:: experiência no ensino superior em saúde. Horizontes, 42(1), e023085. https://doi.org/10.24933/horizontes.v42i1.1766

Issue

Section

Relato de Experiência